nama ubat antibiotik untuk gonorea pada wanita terbukti alami

Ubat Sakit Saat Kencing - Jangkitan saluran kencing (UTI) boleh menyakitkan sehingga menyebabkan keinginan seksual hilang. Namun, apabila penyakit itu menjadi lebih baik, anda mungkin bimbang bahawa selamat atau tidak melakukan hubungan seks dengan pasangan anda.

Biasanya, doktor akan mengesyorkan agar tidak melakukan hubungan seks sehingga jangkitannya hilang sepenuhnya. Kerana, seks boleh mengganggu saluran kencing dan mendorong bakteria ke dalam uretra yang memperburuk jangkitan.

Harap maklum bahawa UTI adalah jangkitan bakteria. Melancarkan dari Berita Perubatan Hari ini, keadaan ini berlaku apabila bakteria di dubur memasuki uretra ke pundi kencing.

UTI sebenarnya tidak disebarkan secara seksual. Ini bermaksud bahawa anda yang mempunyai UTI tidak akan menyebarkan penyakit ini kepada pasangan anda.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa risiko untuk melakukan hubungan seks ketika seseorang mempunyai UTI. Apabila seseorang mempunyai UTI, melakukan hubungan seks boleh menyebabkan kesakitan dan menjengkelkan uretra sensitif.

Pada wanita, tekanan pada dinding dalaman vagina juga dapat memberi tekanan pada pundi kencing dan meningkatkan rasa sakit pada UTI.

Seks juga boleh menyebabkan bakteria dari tempat lain di sekitar kawasan genital memasuki uretra. Bagi wanita, melakukan hubungan seks yang kerap merupakan faktor risiko yang signifikan untuk mengembangkan UTI.

Kerana melakukan hubungan seks semasa jangkitan masih ada meningkatkan risiko memasukkan lebih banyak bakteria ke saluran kencing. Keadaan ini boleh menjadikan jangkitan menjadi lebih teruk dan lambat sembuh.

Juga difikirkan bahawa menggunakan kondom atau mengelakkan seks penetrasi yang memihak kepada seks oral atau manual adalah selamat apabila seseorang mempunyai UTI. Namun, anggapan ini hanyalah mitos.

Kerana, seks meningkatkan risiko UTI dengan memasukkan bakteria ke dalam uretra.

Sebarang hubungan kelamin dapat memasukkan bakteria ke dalam uretra, baik dengan atau tanpa kondom dan penembusan. Oleh itu, seseorang harus mengelakkan semua jenis hubungan seks sehingga gejala hilang untuk mengurangkan risiko.

Sebarang hubungan kelamin dapat memasukkan bakteria ke dalam uretra, baik dengan atau tanpa kondom dan penembusan. Oleh itu, seseorang harus mengelakkan semua jenis hubungan seks sehingga gejala hilang untuk mengurangkan risiko.

Ubat Sakit Saat Kencing

Whatsapp Bisa hubungi +6282138615111

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Kencing nanah disertai ruam merah pada kaki dan tangan

Obat kelamin laki laki keluar cairan nanah dan berbintik pada batang

Penanganan penyakti sifilis pada ibu hamil 8 bulan